Sport

Met de regelmaat van de klok organiseren we over de middag op onze school sportactiviteiten. We beseffen dat een gezonde geest in een gezond lichaam belangrijk is. Daarom willen we die boodschap ook op een sportieve manier overbrengen op onze leerlingen. Dit doen we via initiaties van allerlei sporten, alsook door verschillende tornooien.

Sportcompetities

Ook op woensdagnamiddag proberen wij onze leerlingen warm te maken om de kleuren van onze school te verdedigen in diverse sportcompetities.

Onze leerlingen nemen het op tegen andere Ieperse scholen in basket, voetbal, volleybal, netbal, badminton en tafeltennis. Ook de Ieperse zwemmarathon voor leerlingen én leerkrachten staat telkens weer op ons programma.

Stichting Vlaamse Schoolsport

We schrijven ons ook geregeld in voor competities van de Stichting Vlaamse Schoolsport. Zo namen we al deel aan de tafeltenniscompetitie, basket, dans en oriëntatieloop.

We voeren geen ‘vedettencultus’ zoals in bepaalde sportverenigingen, maar geven iedere deelnemer voldoende speelkansen. In deze naschoolse sportactiviteiten blijven we immers vasthouden aan de Olympische gedachte: deelnemen is belangrijker dan winnen!

Middagsport

Middagsport is absoluut geen verplichting: het is een vrije keuze!

Je kan vrij kiezen waar je tijdens de pauzes gaat sporten. Dankzij ons voetbal-, basketbal- en volleybalterrein en onze tafeltennistafels is er op onze school immers meer dan keuze en ruimte genoeg. Niet sporten wordt dus moeilijk!

Als je bovendien weet dat sporten de intellectuele capaciteit verhoogt, waar wacht je dan nog op?