Internationale projecten

Een ruime kijk op de wereld: dat vinden we op onze school ook belangrijk. Daarom hebben we internationale samenwerkingsprojecten lopen met scholen uit Schotland en Duitsland en bieden we aan onze vijfdejaars een inleefreis naar Kenia aan. Voor een gezonde portie cultuur en ontspanning is er natuurlijk ook onze jaarlijkse reis met zesdejaars naar het Spaanse Barcelona.

Loretto Boarding School

Onze school heeft uitstekende banden met de prestigieuze Loretto Boarding School uit het Schotse Musselburgh (gelegen nabij Edinburgh). Geregeld werken we samen projecten uit rond de herdenking van de wapenstilstand van de Eerste Wereldoorlog.

Willy-Brandt-Gesamtschule

Dat doen we trouwens ook met de Duitse Willy-Brandt-Gesamtschule in Bottrop. Elk schooljaar komt een hele delegatie van hun laatstejaars op bezoek om o.a. de herdenkingsplechtigheid onder de Menenpoort mee te maken op 10 november. Zelf trekken onze leerlingen van het 6de Secretariaat-Talen in mei dan op tegenbezoek naar hun Duitse medeleerlingen.

Schoolreizen

In de paasvakantie organiseren we ook een inleefreis naar Kenia voor de ingeschreven vijfdejaars.

De zesdejaars krijgen ook elk jaar de kans om in de eerste week van de paasvakantie op een ontspannende manier Barcelona te bezoeken. Hiervoor moeten ze in het vijfde jaar reeds ingeschreven zijn en wordt er (indien nodig) gewerkt met een reservelijst.