Schoolleven

Om het schoolleven in goede banen te leiden werden werkgroepen in het leven geroepen. Zij staan in voor de praktische organisatie van de evenementen die zij lanceren. Door links te klikken in het deelmenu op de naam van de werkgroep kunt u meer vernemen over hun werking. U zal zien dat onze school een bruisende minimaatschappij is waar meer dan geregeld activiteiten georganiseerd worden door en voor leerlingen.
Dit kan gaan over schoolpastoraal of middagsport, maar ook de uitwisselingsprojecten met Loretto en Gelsenkirchen en de inleefreizen naar Cambodja of Zuid-Afrika komen aan bod. De zesdes krijgen ook elk jaar de kans om in de eerste week van de paasvakantie Barcelona te bezoeken.
We willen van onze school een plek maken waar iedereen zich thuisvoelt. Naast het lerarenkorps ontfermen de meters en peterszich ook over de eerstejaarsleerlingen.
Van tijd tot tijd nemen we ook deel aan (sport)wedstrijden en olympiades omdat een beetje gezonde competitie nooit slecht is om de geest fris te houden. Wie zich liever muzikaal uitleeft, kan bij ons terecht in de Drumband. Dit trommelkorps bestaat uit leerlingen, oud-leerlingen en leerkrachten die houden van ritme en ambiance.
De milieuwerkgroep op onze school sensibiliseert leerlingen en leerkrachten rond actuele milieuthema’s. Tevens promoten ze heel sterk het sorteren van afval in de klaslokalen. Met onze schrijfgroep voor Amnesty International proberen we in de mate van het mogelijke elke derde lesvrijdag van de maand een laptopactie te houden waarbij we acties ondersteunen die mensonwaardige omstandigheden aan de kaak stellen. 
Ook voor cultuur zit je bij ons op de eerste rij. De leerlingen uit de derde graad kunnen met “De Nacht Wacht Wel ” immers aan een voordelige prijs vijf voorstellingen van dans, theater of film meepikken. Om het betaalbaar te houden neemt de school de vervoerkosten voor haar rekening. 
Natuurlijk ontbreken in ons handelsonderwijs de miniondernemingen ook niet. Elk jaar lanceren de leerlingen uit de 6de Handel gedurende een half jaar verrassende producten waarmee ze de markt willen veroveren. We beseffen dat vroeg begonnen, half gewonnen is en daarom wordt de commerciële spirit al in het 4de jaar aangewakkerd via het Jieha-project.